Službenički odnosi u lokalnoj i područnoj samoupravi i najavljena reforma službeničkog zakonodavstva

Predavač/i:

Datum i vrijeme:

Lokacija:

ŠTO I ZAŠTO? Na seminaru će se ukazati na mnoštvo specifičnosti u provedbi propisa o službeničkim odnosima u općinama, gradovima i županijama. Pojasnit će se kojim općim aktima se uređuju službenički (i namještenički) odnosi, kako se uređuju materijalna i druga prava službenika i namještenika te koje tijelo je ovlašteno donijeti određene opće akte. Ukazat će se na najčešće nepravilnosti koje se uočavaju u praksi kod uređivanja službeničkih odnosa i dati sugestije za pravilno postupanje. Pojasnit će se kako postupiti kod donošenja rješenja o službeničkim odnosima, uz brojne primjere loše i dobre (anonimizirane) prakse. Ukazat će se na (ne)mogućnost sklapanja ugovora o djelu ili ugovora o studentskom radu u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave. Osim toga, a s obzirom na predstojeću reformu u službeničkim odnosima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, predavačica će pojasniti odrednice najavljene reforme. Naime, Hrvatski sabor u rujnu 2024. usvojio je u 1. čitanju Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, a uskoro će se na saborskim klupama naći i Konačni prijedlog toga zakona, koji donosi brojne novine u službeničke odnose.

ZA KOGA? Seminar je primarno namijenjen pročelnicima i službenicima u čijem opisu poslova je donošenje rješenja u službeničkim odnosima. Također, seminar je namijenjen službenicima koji sudjeluju u izradi općih akata o službeničkim odnosima u općinama, gradovima i županijama. Dakako, na seminar su dobrodošli i izvršni čelnici te njihovi zamjenici, s obzirom na najavljenu reformu službeničkog zakonodavstva koja se odnosi i na njih.

Program:

1) Opći akti

  • Koje opće akte je potrebno donijeti i koja tijela ih donose?
  • Jesu li pravilnici o unutarnjem redu opći akti?
  • Koje su najčešće nomotehničke pogreške i nepravilnosti u općim aktima te kako ih izbjeći?
  • Što se uređuje općim aktima, a što nije potrebno (ni dopušteno) uređivati?
  • Kako formulirati prijelazne i završne odredbe općih akata?
  • Mogu li se naknadno otklanjati nepravilnosti kada je općem aktu nepravilno određen dan stupanja na snagu?
  • Primjeri iz prakse Visokog upravnog suda Republike Hrvatske
  • O materijalnim i drugim pravima službenika i namještenika – kako se uređuju, kojim aktima, tko ih donosi/sklapa


2) Natječaj odnosno oglas za prijam u službu

  • Raspisivanje natječaja/oglasa i sastav povjerenstva za provedbu natječaja/oglasa
  • Provedba testiranja – primjeri loše i dobre prakse
  • O kojim je još zakonskim propisima potrebno voditi računa kod raspisivanja natječaja/oglasa?
  • Pravo prednosti pri zapošljavanju
  • Zastupljenost pripadnika nacionalnih manjina u upravnim tijelima
  • Koje su specifičnosti službe na određeno vrijeme?


3) Pojedinačni akti kojima se rješava o službeničkim odnosima

  • Tko je ovlašten donijeti rješenje o službeničkim odnosima? Mogu li se te ovlasti prenositi?
  • Kada se donosi rješenje o imenovanju, a kada rješenje o prijmu u službu i rješenje o rasporedu na radno mjesto?
  • Kako postupiti u slučaju promjena iznosa plaće?
  • Kako postupiti kada rješenje o imenovanju, o prijmu u službu ili o rasporedu na radno mjesto sadrži nedostatke odnosno kada rješenjem nije riješeno o svim pitanjima?
  • Kada se donosi dopunsko rješenje, a kada rješenje o ispravku?
  • Koje sastavne dijelove treba imati dopunsko rješenje, a koje rješenje o ispravku?
  • Specifičnosti u provedbi programa i projekata financiranih iz EU fondova; najčešće pogreške koje se pojavljuju u praksi i kako ih izbjeći
  • Kada žalba ne odgađa izvršenje rješenja? Neobični primjeri iz prakse.


4) Ugovori o djelu i studentski rad

  • Jesu li dopušteni?


5) Najavljene novine u službeničkim odnosima (povodom izmjena i dopuna Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi)

  • Reguliranje roka za donošenje te način objave i stupanje na snagu pravilnika o unutarnjem redu upravnog tijela JLP(R)S u službenom glasilu te jedinice
  • Uređivanje radnopravnog statusa zajedničkog službenika ili službenika zajedničkog upravnog tijela jedinica lokalne samouprave koje su funkcionalno povezane i uređivanje detaljnijih pitanja sporazumom jedinica
  • Obveza raspisivanja i provedbe javnih natječaja za imenovanje pročelnika upravnih tijela JLP(R)S, u slučaju razrješenja dotadašnjeg pročelnika
  • Mogućnost da općinski načelnik, gradonačelnik odnosno župan, do imenovanja pročelnika, ovlasti nekog od službenika upravnih tijela lokalne jedinice, koji ispunjava uvjete za radno mjesto pročelnika, da privremeno obavlja poslove pročelnika (do šest mjeseci)
  • Uvođenje prekršajne odgovornosti općinskog načelnika, gradonačelnika, odnosno župana zbog neraspisivanja javnog natječaja za imenovanje pročelnika
  • Mogućnost prijma odnosno zadržavanja u službi korisnika starosne mirovine koji ima manje od 67 godina života
  • Stvaranje pretpostavki za donošenje etičkog kodeksa o pravilima ponašanja službenika i namještenika upravnih tijela JLP(R)S
  • Mogućnost rada na izdvojenom mjestu rada, rada na daljinu i rada u nepunom radnom vremenu u službi u upravnim tijelima
  • Obveza polaganja državnog ispita propisane razine, rokovi za polaganje i posljedice neizvršenja obveze polaganja državnog ispita
  • Omogućavanje vježbeniku da pristupi polaganju državnog ispita najranije tri mjeseca prije isteka propisanog vježbeničkog staža

Očekivano trajanje je do 14h.

Prijava na seminar:

Zainteresirani za seminar mogu se prijaviti putem prijavnice do 11. 12. 2024. Tijekom održavanja seminara mogu se postavljati pitanja ili se mogu dostaviti unaprijed, na e-mail seminari@alineja.hr

Kotizacija:

Kotizacija za sudjelovanje na seminaru iznosi 150 € (drugi sudionik iz istog subjekta plaća 120 €, a treći i svaki sljedeći sudionik plaća 100 €) i uključuje skriptu s power point prezentacijom, radni pribor, kavu, čaj, sokove i snack u pauzi te potvrdu o sudjelovanju s naznačenim brojem sati odslušane edukacije. Kotizacija se uplaćuje najkasnije do 11. 12. 2024. na račun broj HR2523600001103162393, poziv na broj: BROJ PONUDE (opis plaćanja: Kotizacija – 12. 12. 2024.). Obrt Alineja nije u sustavu PDV-a.

Dodatne informacije:

Podijelite:

POPUNJENO