Službenički odnosi lokalnih službenika i namještenika s naglaskom na novine i neka otvorena pitanja

Predavač/i:

Datum i vrijeme:

Lokacija:

ŠTO I ZAŠTO? Na seminaru će se prikazati i pojasniti neka otvorena pitanja u primjeni Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 86/08, 61/11, 4/18, 112/19 i 17/25). Naime, nakon stupanja na snagu posljednje zakonske novele (1. lipnja 2025.) došlo je do značajnih promjena u službeničkim odnosima. Tom novelom izmijenjen je velik broj zakonski odredbi, a uvedeni su i novi instituti. Također, proširena je primjena Zakona o radu („Narodne novine“, broj 93/14, 127/17, 98/19, 151/22, 46/23 i 64/23) na pojedinačne akte u službeničkim odnosima.

Nakon stresnog razdoblja lokalnih izbora i zasluženih godišnjih odmora, jesen donosi nove aktivnosti i izazove u lokalne jedinice. U mnogim lokalnim jedinicama došlo je ili će tek doći do preustroja upravnih tijela. To znači da valja donijeti nove pravilnike o unutarnjem redu, a zatim i nova rješenja o rasporedu na radna mjesta. Također, potrebno je imenovati pročelnike novoustrojenih upravnih tijela, a službenicima koji nemaju položen državni ispit odgovarajuće razine odrediti obvezu polaganja. Spremaju se i promjene u sustavu ocjenjivanja službenika, propisana je mogućnost rada na izdvojenom mjestu i rada na daljinu te brojne druge promjene u službeničkim odnosima.

Nakon tri mjeseca primjene zakonske novele, otvaraju se brojna pitanja i nedoumice, na koja nije uvijek lako dati jednoznačan odgovor.

Ovaj je seminar zamišljen kao svojevrstan nastavak i dopuna dosadašnjih seminara koje je Alineja održala u jesen 2024. i proljeće 2025. godine. Na seminaru će se dati praktični primjeri i pojašnjenja vezano za provjeru nepostojanja zapreka za prijam u službu, koja se provodi po službenoj dužnosti. Također, dat će se i primjeri pojedinačnih akata koji se donose prema Zakonu o radu.

Seminar se organizira kako bi se pročelnicima i drugim službenicima pružila potrebna znanja te olakšala primjena noveliranih službeničkih propisa.

Kao i do sada, ukazat će se na određene nepravilnosti u dosadašnjoj primjeni propisa o službeničkim odnosima, koje se uočavaju u nadzorima upravne inspekcije i dati pojašnjenja za pravilno postupanje. Ukazat će se i na upravnosudsku praksu.

Za vrijeme seminara sudionicima je omogućeno postavljanje pitanja i interakcija s predavačicom radi dodatnih pojašnjenja.

ZA KOGA? Seminar je primarno namijenjen pročelnicima i službenicima u čijem opisu poslova je donošenje pojedinačnih akata o službeničkim odnosima. Također, seminar je namijenjen službenicima koji sudjeluju u izradi općih akata o službeničkim odnosima u općinama, gradovima i županijama.

Program:

Službenički odnosi – novine u službeničkom pravu i uočene nepravilnosti u primjeni propisa



1) O općim aktima u službeničkim odnosima

  • Tko su ovlašteni donositelji?
  • Tko su ovlašteni predlagatelji?
  • Važnost preambule
  • Što se uređuje općim aktima, a što ne?
  • Prepisivanje zakonskih odredbi – je li potrebno i dopušteno?
  • Odluka o osnovici za obračun plaće službenika i namještenika – najčešće nepravilnosti



2) Pravilnici o unutarnjem redu upravnih tijela

  • Tko je ovlašteni predlagatelj? Može li službenik privremeno ovlašten za obavljanje poslova pročelnika predložiti donošenje pravilnika?
  • Prethodno savjetovanje sa sindikalnim povjerenikom
  • Što ako u lokalnoj jedinici ne djeluje sindikat?
  • Preambula i naziv pravilnika – najčešće pogreške
  • Kada pravilnik o unutarnjem redu stupa na snagu, a kada se počinje primjenjivati?
  • Savjetovanje s javnošću – da ili ne?



3) Odlučivanje o pravima i obvezama službenika

  • Nadležnost za donošenje pojedinačnih akata
  • Kada se donosi upravni, a kada neupravni akt?
  • Iznimke od općeg pravila sadržanog u članku 5. stavku 3. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
  • Kada rješenje „stupa na snagu“?
  • Pravni lijekovi (u upravnom postupku)
  • Zahtjev za zaštitu prava (po Zakonu o radu)
  • Tko odlučuje o zahtjevu za zaštitu prava?
  • Bitne razlike u pravnoj zaštiti po ZUP-u i po ZOR-u
  • Način dostave odluke o pravima i obvezama službenika
  • Rješenje o plaći – kada se donosi?
  • Udaljenje iz službe – fakultativno i obvezno
  • Udaljenje iz službe – rješenje ili odluka?



4) Imenovanje pročelnika i prijam u službu ostalih službenika i namještenika

  • Što nakon preustroja?
  • Psihološka procjena kandidata – kada se provodi?
  • Obvezni sadržaj javnog natječaja/oglasa
  • Provjera zapreka za prijam u službu ili imenovanje – praktični primjer
  • Rokovi za okončanje javnog natječaja i moguće posljedice prekoračenja roka
  • Kada se donosi odluka o poništenju javnog natječaja, a kada odluka o obustavi?
  • Dostava rješenja javnom objavom – praktični primjer
  • Računanje roka za žalbu
  • Što kada se primljeni kandidat ne pojavi na poslu?
  • Od kada počinje teći rok za polaganje državnog ispita?



5) Državni ispit

  • Razine državnog ispita
  • Obveze zatečenih službenika
  • Treba li donijeti rješenje o polaganju državnog ispita II. razine?
  • Je li potrebno uskladiti pravilnike o unutarnjem redu sa zakonskim odredbama? Ili čekati izmjene Uredbe o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi?



6) Ocjenjivanje

  • Nadležnost za donošenje pravilnika o ocjenjivanju
  • Statutarne odredbe
  • Stupanje na snagu novog pravilnika o ocjenjivanju i prestanak važenja dosadašnjeg
  • Kako pravilno formulirati završne odredbe pravilnika o ocjenjivanju?
  • Može li se mijenjati završna odredba (o stupanju na snagu)?
  • Usklađivanje postojećeg pravilnika ili donošenje novog?
  • Pojedinačni akt o ocjeni – odluka ili rješenje?
  • Ocjenjivanje za 2025. godinu
  • Posljedice ocjene „ne zadovoljava“ – razlika prema dosadašnjem uređenju



7) Rad na izdvojenom mjestu rada, rad na daljinu, rad u nepunom radnom vremenu

  • Kako se uređuje?
  • Pravo ili mogućnost?
  • Koje opće akte je potrebno donijeti i koje tijelo ih donosi?



8) Prekršaji

  • Za koje prekršaje odgovara izvršni čelnik, a za koje pročelnik?
  • Koji su prekršaji propisani Zakonom o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi?
  • Koji još zakonski propisi sadrže prekršajne odredbe?

Prijava na seminar:

Zainteresirani za seminar mogu se prijaviti putem prijavnice najkasnije dva dana prije datuma održavanja seminara u odabranom gradu. Tijekom održavanja seminara mogu se postavljati pitanja ili se mogu dostaviti unaprijed, na e-mail seminari@alineja.hr (s naznakom grada u kojem će sudionik sudjelovati na seminaru).

Kotizacija:

Kotizacija za sudjelovanje na seminaru u Osijeku i Zagrebu jedinstvena je i iznosi 150 € + PDV (drugi sudionik iz istog subjekta plaća 120 € + PDV, a treći i svaki sljedeći sudionik plaća 100 € + PDV) i uključuje skriptu s power point prezentacijom, mapu, papire za bilješke te kemijsku olovku od ekoloških materijala, kavu, čaj, sokove i snack u pauzi. Kotizacija se uplaćuje na račun Alineje, br. HR2523600001103162393, poziv na broj: BROJ PONUDE (opis plaćanja: Ponuda br. __) najkasnije do:

– 3. 10. 2025. (za seminar u Osijeku)

– 10. 10. 2025. (za seminar u Zagrebu)

Obrt Alineja je od 1. 9. 2025. u sustavu PDV-a.

Informacije o lokaciji seminara i mogućnostima parkiranja vozila u Osijeku i Zagrebu:

1) OSIJEK, 6. 10. 2025. (10-14h): Seminar se održava u hotelu Waldinger, Županijska 8, Osijek, u dvorani Waldinger. Sudionici seminara mogu vozila parkirati na besplatnim javnim parkiralištima u gradu ili uz naplatu: podzemna garaža u Kappa poslovnom centru, “Rupa” kod Hotela Osijek, podzemna garaža na autobusnom kolodvoru.

2) ZAGREB, 13. 10. 2025. (10-14h): Seminar se održava u hotelu Central, Ul. kneza Branimira 3, Zagreb, u dvorani Tomislav (ulaz iz Branimirove ili Petrinjske ulice). Sudionici seminara mogu, uz naplatu, vozila parkirati u garaži Importanne Centra.

Dodatne informacije:

Podijelite:

PRIJAVNICA
Službenički odnosi lokalnih službenika i namještenika s naglaskom na novine i neka otvorena pitanja