Osnivanje, obnova i otvaranje zemljišne knjige te ispravni postupak (problemi u praksi i kako ih riješiti)
Predavač/i:
-
Damir Kontrec, mag. iur., sudac i predsjednik Građanskog odjela Vrhovnog suda Republike Hrvatske
Datum i vrijeme:
- 11.6.2025., 10:00h
Vrijeme završetka:
- 14:00 h
Lokacija:
- hotel Academia, Zagreb
ŠTO I ZAŠTO? Nakon što je Hrvatski sabor donio Višegodišnji program katastarskih izmjera građevinskog područja 2021.-2030. došlo je do izmjene u načinu prikupljanja podataka katastarske izmjere. Nadalje, Zakon o zemljišnim knjigama (NN 63/19, 128/22, 155/23, 127/24), kao temeljni zemljišnoknjižni propis, izmjenama i dopunama iz 2022. i 2024. pojačao je mogućnost sastavljanja nacrta zemljišnoknjižnog uloška bez rasprave. U praksi su danas posebno važni instituti obnove zemljišne knjige temeljem postojećeg katastarskog operata, tehničke reambulacije te nove katastarske izmjere koje su izmjerene prije, ali i nakon 2021. U vezi s navedenim, u praksi postoje brojne dvojbe i stranputice pa će se na ovoj praktičnoj radionici ukazati na ispravan smjer i način postupanja u primjeni zemljišnoknjižnih propisa. Na radionici će biti pojašnjene sve radnje koje je potrebno provesti u postupku obnove zemljišne knjige, s naglaskom na novine, dvojbe i probleme u praksi kao što su: odnos obnove prema povezivanjima zemljišne knjige i KPU-a i pojedinačnim ispravnim postupcima u tijeku; dvojbe oko upisa prava vlasništva, prijenosi starih upisa, pitanja utvrđivanja suvlasničkih omjera i sl.
Premda je radionica prije svega zamišljena za sudove koji provode postupak obnove zemljišne knjige temeljem podataka katastarske izmjere koje su prikupljene prema ranijim propisima, valja napomenuti da su problemi s kojima se zemljišnoknjižni referenti susreću prilikom sastavljanja nacrta zemljišnoknjižnih uložaka slični.
ZA KOGA? Ova radionica namijenjena je zemljišnoknjižnim sucima, referentima i sudskim savjetnicima, katastarskim službenicima, javnim bilježnicima, odvjetnicima, ovlaštenim geodetima, službenicima u imovinskopravnim odjelima lokalnih jedinica te svim drugim pravnim stručnjacima koji u praksi primjenjuju propise zemljišnoknjižnog prava.
Program:
1. Novine u postupku osnivanja i obnove zemljišnih knjiga
- što je donijela i što za praksu znači novela Zakona o zemljišnim knjigama iz 2024.
2. Postupak sastavljanja zk uložaka – rasprava o spornim pitanjima iz prakse
- upis vlasnika
- kako postupiti s upisanim založnim pravima, ovrhama, zabilježbama sporova i sl. na kčbr. koje se identificiraju na više kčbr. ili koje se povećavaju
- što kada se nova kčbr. identificira na dio kčbr. koja je ranije bila upisana kao suvlasništvo RH ili Grada treba li upisivati suvlasništvo u omjeru s RH/Gradom ili upisati sve na privatnog vlasnika
- pozitivna zabilježba – ako je već upisana u zemljišnoj knjizi, mora li se ponovno utvrđivati da se odnosi upravo na tu građevinu; mora li se u obnovi primjenjivati veći oprez kod upisa pozitivnih zabilježbi ili uobičajeni kao u redovitim postupcima
- problem sa zk tijelima – što ako je prije obnove u ulošku postojao upis više zk tijela na kojima je uknjiženo pravo vlasništva različitih osoba – upisuju li se oni u novoj knjizi kao suvlasnici (i u kojem omjeru) ili se treba pribjeći upisivanju etaža (nema elaborata)
3. Otvaranje zemljišne knjige, povezivanje zemljišne knjige i KPU-a te ispravni postupak – odlučivanje zemljišnoknjižnog suda
- odnos obnove prema povezivanjima zemljišne knjige i KPU-a i pojedinačnim ispravnim postupcima u tijeku (ako je postupak povezivanja ili pojedinačni ispravni postupak već ranije dovršen, treba li ponovno pozivati iste stranke u postupku obnove zemljišne knjige te kako postupiti s prijavama i prigovorima o kojima je ranije odlučeno u povezivanju odnosno pojedinačnom ispravnom postupku)
- ako je dovršen postupak obnove zemljišne knjige, ima li smisla provoditi postupak povezivanja zemljišne knjige i KPU-a:
- ako se postupak povezivanja provodi nakon postupka obnove zemljišne knjige, treba li plomba povezivanja ostati upisana na svim kčbr. koje su nastale od stare kčbr. ili samo na onoj novoj na kojoj se zgrada sada nalazi
- u kojim slučajevima se postupak povezivanja treba nastaviti voditi nakon otvaranja nove zemljišne knjige
4. Sudjelovanje javnih bilježnika u postupku osnivanja i obnove zemljišnih knjiga
5. Rasprava sa sudionicima i postavljanje pitanja
Očekivano trajanje je do 14:00 sati s pauzom od 30 minuta.
Prijava na seminar:
Zainteresirani za radionicu mogu se prijaviti putem prijavnice do 10. 6. 2025. Tijekom održavanja radionice mogu se postavljati pitanja i interaktivno raspravljati s predavačem, a upiti se mogu dostaviti i unaprijed, na e-mail seminari@alineja.hr
Kotizacija:
Kotizacija za sudjelovanje na radionici iznosi 170 € (drugi i svaki sljedeći sudionik iz istog subjekta plaća 130 €) i uključuje: platnenu promo torbu s tiskanom skriptom i radnim priborom, vodu za vrijeme predavanja te kavu, čaj, sokove, slane i slatke zalogaje u pauzi. Kotizacija se uplaćuje najkasnije do 10. 6. 2025. na račun Alineje, br. HR2523600001103162393, poziv na broj: BROJ PONUDE (opis plaćanja: Kotizacija – 11. 6. 2025.) Obrt Alineja nije u sustavu PDV-a.
Parkiranje vozila:
Sudionici radionice vozila mogu parkirati u garaži hotela Academia, uz naplatu u samoj garaži na automatima po cijeni od 2 €/sat, a mogu kupiti i povlaštenu dnevnu kartu na recepciji hotela u iznosu od 7 €.
Dodatne informacije:
- 091/411-7343
- seminari@alineja.hr