eRačuni i Fiskalizacija 2.0, porezne novosti vezane uz Opći porezni zakon i Zakon o PDV-u te godišnji obračun plaće

Predavač/i:

Datum i vrijeme:

Vrijeme završetka:

Webinar (putem ZOOM-a)

eRacun FISKALIZACIJA PDV Alineja

ŠTO I ZAŠTO? Bliži se 1. 1. 2026., kao vjerojatno najvažniji datum za razmjenu eRačuna i novi sustav fiskalizacije. Stoga se najvažnije porezno-računovodstvene aktualnosti na ovom webinaru, kojima će biti posvećena posebna pozornost, odnose na Zakon o fiskalizaciji (NN 89/25) kojim se uvodi obveza izdavanja i zaprimanja te fiskalizacija eRačuna za sva trgovačka društva, obrtnike i slobodna zanimanja u B2B segmentu, kao i za tijela državne uprave, JLS te druge proračunske i izvanproračunske korisnike u B2G segmentu. Predavačica će detaljno pojasniti sve obveze vezane uz eRačune i fiskalizaciju koje stupaju na snagu 1. 1. 2026., dati korisne i praktične upute te iznijeti aktualna pitanja i odgovore Porezne uprave. Ujedno, predavačica će iznijeti novine i sve obveze koje proizlaze iz Prijedloga pravilnika o fiskalizaciji računa u krajnjoj potrošnji (B2C), koji je u eSavjetovanju do 16. 11. 2025.

Uz fiskalizaciju nužno dolazi i do poreznih izmjena u području Zakona o PDV-u i Općeg poreznog zakona, s kojima svi trebaju biti upoznati. Osim predstojećih novina, istaknut će se i neke aktualnosti i novine vezane uz PDV koje se odnose na obračun PDV-a za prosinac 2025. te produljenje roka za predaju Obrazaca PDV-a, PDV-S i ZP.

Zadnji dio ovog webinara posvetit ćemo u prosincu svake godine aktualnom godišnjem obračunu plaće za sve zaposlene, koji treba obaviti najkasnije s posljednjom isplatom plaće za tekuću godinu i on predstavlja ključni element poreznog sustava i osigurava pravilno oporezivanje dohotka od rada. Predavačica će na ovom webinaru sudionike uputiti u sve segmente i detalje tog postupka te naglasiti specifičnosti raspodjele osobnog odbitka, kojim se predajom ZPP DOH obrasca do 28. 2. 2026., može osigurati ravnomjerno porezno opterećenje za 2025., kao i osigurati pravo na povrat više plaćenog poreza, ako su zadovoljeni uvjeti.

 

ZA KOGA? Ovaj webinar namijenjen je poduzetnicima, trgovačkim društvima, jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, obrtnicima, slobodnim zanimanjima, poreznim savjetnicima, revizorima, računovođama te svima koji žele saznati svoje obveze i riješiti dvojbe u praksi, ali i pripremiti se za ono što nas u porezno-računovodstvenom smislu očekuje od 1. 1. 2026.

Program:

1.    Uvođenje eRačuna i fiskalizacija od 1. 1. 2026. u B2B i B2G segmentu

  • što se mijenja i prednosti koje donosi uvođenje eRačuna
  • obveznici zaprimanja te izdavanja i fiskalizacije eRačuna od 1. 1. 2026.
  • što uključuju pripremne radnje od 1. 9. do 31. 12. 2025. (gdje smo sada?)
  • obvezni elementi eRačuna i postupak likvidature
  • odabir odgovarajuće KPD oznake za svaku stavku eRačuna, upute i najčešća pitanja i odgovori Porezne uprave
  • izuzeće od obveze izdavanja eRačuna
  • arhiviranje i čuvanje eRačuna
  • prijedlog Pravilnika o fiskalizaciji računa u krajnjoj potrošnji (eSavjetovanje) – B2C
  • nove besplatne aplikacije Porezne uprave u sustavu JPPU – ePorezna
  • MikroeRačun – za male ili srednje poduzetnike s prebivalištem ili boravištem u Republici Hrvatskoj, koji nisu u sustavu PDV-a
  • pregled i pretraživanje zaprimljenih eRačuna, pregled detalja eRačuna i odbijanje eRačuna
  • FiskAplikacija za fiskalizaciju i eIzvještavanje (uvid u statuse računa, uvid u informativno ispunjenu prijavu PDV-a)
  • portal Porezne uprave za testiranje sukladnosti

 

2.    Izmjene i dopune Zakona o PDV-u i Općeg poreznog zakona (usklađivanje zbog stupanja na snagu Zakona o fiskalizaciji)

  • novi izvještajni sustav i ukidanje poreznih obrazaca
  • podaci koje dostavljaju izdavatelji eRačuna
  • podaci koje dostavljaju primatelji eRačuna
  • dohvat informativne prijave PDV-a
  • podaci koji se dodatno evidentiraju u Obrascu PDV-a
  • rokovi za eIzvještavanje

 

3.    Porezne aktualnosti i novine vezane uz PDV

  • zahtjev za izlazak iz sustava PDV-a te obvezni ispravak pretporeza
  • obračun PDV-a za prosinac 2025. – usklađenja i ispravci
  • produljenje roka za predaju prijave PDV-a od 1. 1. 2026.

 

4.    Godišnji obračun poreza na dohodak pri zadnjoj isplati plaće u prosincu 2025. 

  • način i uvjeti za sastavljanje godišnjeg obračuna poreza
  • godišnji obračun poreza zbog promjene osobnog odbitka tijekom godine
  • godišnji obračun i neredovita isplata plaća tijekom godine
  • godišnji obračun poreza iz plaće zbog neravnomjernog poreznog opterećenja
  • iskazivanje podataka u obrascu JOPPD
  • ispravak pogreške u godišnjem obračuna poreza na dohodak u obrascu JOPPD

 

5.    Podnošenje obrasca ZPP-DOH – zahtjeva za priznavanjem prava u posebnom postupku za 2025.

  • ako tijekom 2025. nisu priznate sve porezne olakšice koje bi mogle smanjiti godišnju poreznu obvezu
  • raspodjela osobnog odbitka za uzdržavanje članove uže obitelji i djecu
  • za 2025. godinu obrazac ZPP DOH podnosi se do 28. 2. 2026.


Očekivano trajanje je do 13:00h.

Prijava na webinar i tehnički zahtjevi za sudjelovanje:

Zainteresirani za webinar mogu se prijaviti putem prijavnice do 9. 12. 2025. Dan prije webinara sudionici će e mailom dobiti poziv i uputu za registraciju na ZOOM, a nakon registracije i e-mail s potvrdom registracije s poveznicom za sudjelovanje. Na dan seminara organizator će sudionicima e-mailom poslati power point prezentaciju. Za praćenje webinara potrebno je osigurati pristup ZOOM-u (webinar se može pratiti preko instaliranog ZOOM software-a ili putem Internet preglednika), računalo, tablet ili mobitel, stabilnu internetsku vezu, mikrofon te zvučnik ili slušalice.

Pitanja sudionika:

Svaki prijavljeni sudionik može najkasnije 10 dana prije webinara (odnosno do 1. 12. 2025.) dostaviti organizatoru (na e-mail seminari@alineja.hr) svoja pitanja kako bi ih predavačica adekvatno obradila i uključila u svoje predavanje. Nakon toga, sudionicima je omogućeno svoja pitanja postavljati pisano i usmeno tijekom trajanja webinara.

Kotizacija:

Kotizacija za sudjelovanje na webinaru iznosi 120 € + PDV (drugi i svaki sljedeći sudionik iz istog subjekta plaća 100 € + PDV) i uključuje power point prezentaciju u digitalnom obliku, mogućnost postavljanja individualnih upita, interaktivnu raspravu te snimku webinara. Kotizacija se uplaćuje najkasnije do 9. 12. 2025. na račun broj HR2523600001103162393, poziv na broj: BROJ PONUDE.

Obrt Alineja je od 1. 9. 2025. u sustavu PDV-a.

Dodatne informacije:

Podijelite:

PRIJAVNICA
eRačuni i Fiskalizacija 2.0, porezne novosti vezane uz Opći porezni zakon i Zakon o PDV-u te godišnji obračun plaće