Novine u službeničkim odnosima lokalnih službenika i namještenika te najčešće nepravilnosti u dosadašnjoj praksi
Predavač/i:
-
Marina Krajnović, mag. iur., viša upravna inspektorica u Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije. Radno iskustvo stjecala je dulje od 20 godina u lokalnoj samoupravi, nakon čega je primljena u službu u upravnu inspekciju. Autorica je brojnih stručnih članaka iz područja lokalne samouprave. Nekoliko godina predaje na seminarima.
Datum i vrijeme:
- 24. i 31. 3., 7. i 11. 4. 2025.
Lokacija:
- Zagreb, Opatija, Osijek, Šibenik
ŠTO I ZAŠTO? S obzirom na to da je donesen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 17/25), koji stupa na snagu 1. lipnja 2025., na seminaru će se prikazati i pojasniti njegove odredbe. Ukazat će se na bitne razlike u odnosu na odredbe važećeg Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 86/08, 61/11, 4/18 i 112/19). Naime, iako će navedene izmjene i dopune Zakona stupiti na snagu tek nakon lokalnih izbora 2025., potrebno je na vrijeme saznati sve o brojnim promjenama u službeničkim odnosima i pripremiti se za njihovu provedbu. Zakon o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi više je puta noveliran, no najnovije izmjene i dopune su najopsežnije, po broju odredbi i po značaju.
Lokalni izbori donose neizvjesnost i manje ili veće promjene u lokalnim jedinicama, što je službenicima dobro poznato. Nakon provedenih izbora pročelnici zaduženi za službeničke odnose imaju brojne obveze. Potrebno je donijeti pojedinačne akte o radnopravnom statusu lokalnih dužnosnika. Usto, potrebno je primjenjivati novelirani zakonski propis o službeničkim odnosima, usred sezone godišnjih odmora. A odluke o godišnjim odmorima službenika i namještenika valja donijeti najkasnije 15 dana prije korištenja godišnjih odmora.
Stoga je potrebno pravovremeno pripremiti se i oboružati se znanjem. Kako postupati u tom stresnom razdoblju, informirajte se uz iskusnu predavačicu i praktične primjere.
Od 2008., kada je donesen Zakon o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, o svim službeničkim odnosima odlučuje se rješenjem kao upravnim aktom. No, nakon 1. lipnja 2025. doći će do značajnih promjena. U taksativno propisanim slučajevima donosit će se rješenja (upravni akti). Međutim, o ostalim pravima i obvezama službenika ubuduće će se odlučivati neupravnim aktima, temeljem Zakona o radu („Narodne novine“, broj 93/14, 127/17, 98/19, 151/22, 46/23 i 64/23). Na te akte službenici više neće imati pravo žalbe, već će se pravna zaštita provoditi na drugačiji način.
Bitne promjene unose se i u sustav ocjenjivanja, a novelirani zakon donosi neka neobična rješenja, na koja će predavačica posebno ukazati.
Također, ukazat će se na mogućnosti zajedničkog obavljanja određenih poslova između više jedinica lokalne samouprave. Pored svega navedenog, u prvom dijelu seminara dat će se prikaz i drugih novina u službeničkom pravu.
U drugom dijelu predavanja ukazat će se na određene nepravilnosti u dosadašnjoj primjeni propisa o službeničkim odnosima, koje se uočavaju u nadzorima upravne inspekcije i dati pojašnjenja za pravilno postupanje, dok će se u trećem dijelu predavanja ukazati i na aktualnu ustavnosudsku i upravnosudsku praksu.
Za vrijeme seminara sudionicima je omogućeno postavljanje pitanja i interakcija s predavačicom radi dodatnih pojašnjenja.
ZA KOGA? Seminar je primarno namijenjen pročelnicima i službenicima u čijem opisu poslova je donošenje pojedinačnih akata o službeničkim odnosima. Također, seminar je namijenjen službenicima koji sudjeluju u izradi općih akata o službeničkim odnosima u općinama, gradovima i županijama. Dakako, na seminaru su dobrodošli i lokalni dužnosnici.
Program:
PRVI DIO: Službenički odnosi s naglaskom na novine u službeničkom pravu
1) Pravilnici o unutarnjem redu upravnih tijela
- Postupak donošenja
- Privremena radna mjesta (EU projekti)
- Objava pravilnika, stupanje na snagu, završne odredbe
- Savjetovanje s javnošću – da ili ne?
- Uloga sindikalnog povjerenika u postupku donošenja
2) Plan prijma u službu
- Kada se donosi, a kada stupa na snagu?
- Treba li donositi plan prijma u službu ako se ne planiraju nova zapošljavanja?
- Tko ga predlaže, a tko donosi?
- Sadržaj plana prijma u službu
- Zastupljenost pripadnika nacionalnih manjina
3) Odlučivanje o službeničkim odnosima
- Tko može odlučivati?
- Kada se donosi rješenje, a kada odluka?
- Sadržaj rješenja o imenovanju, o prijmu u službu i o rasporedu na radno mjesto
- Pravni lijekovi
- Dostava rješenja javnom objavom – praktični primjeri
- Računanje roka za žalbu
- Način dostave odluke o pravima i obvezama službenika
- Rješenje o plaći – kada se donosi?
4) Zajedničko obavljanje poslova
- Zajednički službenik – radnopravni status
- Zajedničko upravno tijelo – način ustrojavanja, nadležnost za donošenje općih akata
5) Imenovanje pročelnika i prijam u službu ostalih službenika i namještenika
- Na neodređeno vrijeme
- Na određeno vrijeme
- Na nepuno radno vrijeme
- Provjera zapreka za prijam u službu ili imenovanje
- Rokovi za postupanje
- Odluka o poništenju javnog natječaja – opravdani razlozi
- Psihološka procjena kandidata
6) Prestanak službe po sili zakona – novine
7) Zadržavanje u službi korisnika mirovine ili zapošljavanje umirovljenika – novine
8) Državni ispit
- Promjene vezane za polaganje državnog ispita
- Razine državnog ispita
- Rokovi za polaganje
- Obveze zatečenih službenika
9) Ocjenjivanje
- Nadležnost za donošenje pravilnika o ocjenjivanju
- Statutarne odredbe
- Stupanje na snagu novog pravilnika o ocjenjivanju i prestanak važenja dosadašnjeg
- Kako pravilno formulirati završne odredbe pravilnika o ocjenjivanju?
- Usklađivanje postojećeg pravilnika ili donošenje novog?
- Pojedinačni akt o ocjeni – odluka ili rješenje?
- Posljedice ocjene „ne zadovoljava“ – razlika prema dosadašnjem uređenju
10) Premještaj i napredovanje u službi
- Je li potrebna suglasnost službenika?
11) Rad na izdvojenom mjestu rada, rad na daljinu i rad u nepunom radnom vremenu
- Kako se uređuje?
- Koje opće akte je potrebno donijeti i koje tijelo ih donosi?
12) Etički kodeks o pravilima ponašanja službenika i namještenika
13) Davanje izjave o nepostojanju sukoba interesa
14) Sindikalni povjerenik
15) Promjene vezane za povredu službene dužnosti
- Uvođenje još jedne laka povrede službene dužnosti
- Zastara pokretanja i vođenja postupka zbog povrede službene dužnosti
16) Namještenici
- Natječaj ili oglas?
- Način testiranja kod prijma u službu
- Može li se namještenika uputiti na psihološku procjenu?
- Je li namještenik dužan dati izjavu o nepostojanju sukoba interesa?
- Može li namještenik postati službenik?
- Može li namještenik ostati u službi nakon navršene 65. godine života?
17) Prekršaji
- Tko je prekršajno odgovoran?
- Koji su prekršaji propisani Zakonom o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi?
- Uloga upravne inspekcije u prekršajnom postupku
DRUGI DIO: Najčešće nepravilnosti u primjeni propisa o službeničkim odnosima, koje se utvrđuju u nadzorima upravne inspekcije
1) Nepravilnosti u općim aktima
2) Nepravilnosti u pojedinačnim aktima
TREĆI DIO: Sudska praksa
1) Praksa Ustavnog suda – izbor odluka
2) Praksa Visokog upravnog suda – izbor odluka
Prijava na seminar:
Zainteresirani za seminar mogu se prijaviti putem prijavnice najkasnije dva dana prije datuma održavanja seminara u odabranom gradu. Tijekom održavanja seminara mogu se postavljati pitanja ili se mogu dostaviti unaprijed, na e-mail seminari@alineja.hr (s naznakom grada u kojem će sudionik sudjelovati na seminaru).
Kotizacija:
Kotizacija za sudjelovanje na seminaru u sva četiri grada (Zagreb, Opatija, Osijek, Šibenik) jedinstvena je i iznosi 170 € (drugi sudionik iz istog subjekta plaća 150 €, a treći i svaki sljedeći sudionik plaća 120 €) i uključuje skriptu s power point prezentacijom, mapu, papire za bilješke te kemijsku olovku od ekoloških materijala, kavu, čaj, sokove i snack u pauzi. Kotizacija se uplaćuje na račun Alineje, br. HR2523600001103162393, poziv na broj: BROJ PONUDE (opis plaćanja:
Ponuda br. __ – (MJESTO ODRŽAVANJA SEMINARA) najkasnije do:
– 21. 3. 2025. (za seminar u Zagrebu)
– 28. 3. 2025. (za seminar u Opatiji)
– 4. 4. 2025. (za seminar u Osijeku)
– 9. 4. 2025. (za seminar u Šibeniku)
Obrt Alineja nije u sustavu PDV-a.
Informacije o lokaciji seminara i mogućnostima parkiranja vozila u Osijeku i Zagrebu:
1) ZAGREB, 24. 3. 2025. (10-14h): Seminar se održava u hotelu Dubrovnik, Gajeva 1, Zagreb, u dvorani Ban Zrinski. Sudionici seminara mogu, uz naplatu, vozila parkirati u garaži Martinovka – Importanne centar ili u garaži Langov trg (obje su udaljene 10-ak minuta hoda do hotela Dubrovnik). Za rezervaciju smještaja u hotelu Dubrovnik možete se obratiti na email: mklemen@hotel-dubrovnik.hr
2) OPATIJA, 31. 3. 2025. (10-14h): Seminar se održava u Amadria Park hotelu Continental, Maršala Tita 83, Opatija, u Event room 1. Sudionici seminara mogu, uz naplatu, vozila parkirati u javnoj garaži Amadria Park Grand hotela 4 opatijska cvijeta (udaljenoj nekoliko minuta hoda do Event room-a 1). Za rezervaciju smještaja u hotelima Amadria Park grupe u Opatiji možete se obratiti na email: natasa.savcic@amadriapark.com
3) OSIJEK, 7. 4. 2025. (10-14h): Seminar se održava u hotelu Waldinger, Županijska 8, Osijek, u dvorani Waldinger. Sudionici seminara mogu, uz naplatu, vozila parkirati na javnom parkiralištu u ulici hotela (Županijska, Osijek) ili na parkiralištu Transcoma koji se nalazi 100 m od hotela Waldinger. Za rezervaciju smještaja u hotelu Waldinger možete se obratiti na email: zorana@waldinger.hr
4) ŠIBENIK, 11. 4. 2025. (10-14h): Seminar se održava u Amadria Park Konvencijskom Centru Šibenik, Hoteli Solaris 86, Šibenik, u dvorani Šibenik XI. Sudionici seminara mogu, uz naplatu, vozila parkirati u sâmom Konvencijskom Centru. Za rezervaciju smještaja u Amadria Park hotelima možete se obratiti na email: tina.pauk@amadriapark.com
Dodatne informacije:
- 091/411-7343
- seminari@alineja.hr