Ivana Pintar, dipl. iur., ravnateljica Uprave u Upravi za upravljanje i raspolaganje nekretninama, Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine
Tomislav Volarević, dipl. iur., načelnik Sektora za stanove, poslovne prostore i zemljišta, Uprava za upravljanje i raspolaganje nekretninama, Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine
Željka Šaškor, dipl. iur., zamjenica Glavnog državnog odvjetnika Republike Hrvatske - Građansko - upravni odjel
ŠTO I ZAŠTO? Dana 30. prosinca 2023. stupio je na snagu Zakon o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu Republike Hrvatske (NN br. 155/23), kojim je provedena decentralizacija upravljanja i raspolaganja nekretninama u vlasništvu RH, a njime je, u svrhu provedbe toga Zakona, propisana i uspostava centralnog elektroničkog sustava za upravljanje i raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, naziva – Interni registar nekretnina (IRN). Naime, tim je Zakonom došlo do prijenosa nadležnosti u poslovima upravljanja i raspolaganja nekretninama u vlasništvu RH s Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine na druga nadležna tijela (županije, gradove sjedišta županija, velike gradove, društvo Državne nekretnine d. o. o., javne ustanove za upravljanje nacionalnim parkovima i parkovima prirode) te se u svrhu ujednačavanja provedbe postupaka sukladno odredbama navedenog Zakona pojavila potreba za uspostavom cjelovitog sustava za evidentiranje, upravljanje i raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske.
IRN predstavlja novu aplikaciju (modul) unutar postojećeg Informacijskog sustava prostornog uređenja (ISPU – državni interoperabilni i multiplatformni sustav za trajno praćenje stanja u prostoru), koja je namijenjena kako djelatnicima nadležnih tijela u svakodnevnom radu koji se tiče predmeta vezanih uz nekretnine u vlasništvu RH, tako i trećim fizičkim i pravnim osobama kojima je putem IRN-a omogućena predaja i praćenje zahtjeva u postupcima evidentiranja, upravljanja i raspolaganja nekretninama (npr. zahtjev za kupnju, zahtjev za najam, zahtjev za zakup i slično) kao i sudjelovanje u postupcima javnih natječaja vezanih uz raspolaganje nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske. Također, putem IRN-a uspostavlja se i stalna koordinacija između svih uključenih dionika u poslovima upravljanja i raspolaganja nekretninama u vlasništvu RH te se definiraju čvrsta pravila postupaka, koja počivaju na samim odredbama novog Zakona.
Ovim seminarom predavači će sudionike detaljno upoznati s najvažnijim značajkama Zakona i dosadašnjim iskustvima u praksi, postupcima i utvrđenjima koje je potrebno provesti prije donošenja odluka o raspolaganju, provođenjem postupaka prodaje nekretnina putem javnog prikupljanja ponuda i javne dražbe, provođenjem postupka darovanja nekretnine u vlasništvu RH, te izdavanjem tabularnih isprava sukladno članku 61. Zakona, a sve to uz prezentaciju IRN-a, novog operabilnog sustava za upravljanje i evidenciju nekretnina u vlasništvu RH, kroz praktične prezentacijske primjere u kojima će se detaljno pojasniti osnovne funkcionalnosti novog sustava, kako u prikupljanju, zapisivanju i razmjeni podataka o nekretninama u vlasništvu RH tako i funkcionalnosti vezane uz provođenje samih postupaka operativnog upravljanja i raspolaganja nekretninama u vlasništvu RH kroz unaprijed definirane forme i obrasce. Na koncu, iznijet će se očekivane odrednice predstojećeg Pravilnika o i načinu vođenja Internog registra nekretnina.
ZA KOGA? Ovaj seminar namijenjen je pročelnicima i službenicima županija, gradova sjedišta županija te velikih gradova (Grad Pula, Grad Kaštela, Grad Vinkovci, Grad Velika Gorica, Grad Samobor), ali i službenicima drugih jedinica lokalne samouprave, djelatnicima društva Državne nekretnine d. o. o., djelatnicima javnih ustanove za upravljanje nacionalnim parkovima i parkovima prirode kao i službenicima Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, a u čijoj nadležnosti se nalaze poslovi upravljanja i raspolaganja nekretninama u vlasništvu RH. Ujedno, seminar je namijenjen i odvjetnicima, zamjenicima Državnog odvjetnika RH, predstavnicima trgovačkih društava i drugih pravnih osoba kao i fizičkim osobama koje se u poslovanju susreću s nekretninama u vlasništvu RH.
Program:
1) Ivana Pintar, ravnateljica Uprave u Upravi za upravljanje i raspolaganje nekretninama, Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine
– Što je donio novi Zakon o upravljanju nekretninama i pokretninama u vlasništvu RH (očekivanja i dosadašnji rezultati)
– Pojmovi i načela upravljanja i raspolaganja nekretnina i zašto je to važno
– Postupci i utvrđenja koje je potrebno provesti prije odluke o raspolaganju
– Darovanje nekretnina u vlasništvu RH
– Postupci prodaje nekretnina
– Postupci prodaje nekretnina koje su uključene u šumskogospodarsku osnovu
– Izdavanje tabularnih isprava sukladno članku 61. Zakona (je li i što sporno?)
– Dosadašnja iskustva u primjeni Zakona i smjernice za ispravno postupanje
– najava i prikaz novih provedbenih uredbi
2) Tomislav Volarević, načelnik Sektora za stanove, poslovne prostore i zemljišta, Uprava za upravljanje i raspolaganje nekretninama, Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine
– Interni registar nekretnina (IRN) kroz vrijeme i presjek zakonske regulative vezane uz definiranje pojavnih oblika nekretnina
– Postupci vezani uz upravljanje i raspolaganje nekretninama u vlasništvu RH u odnosu s IRN-om
– Osnovne značajke, funkcionalnosti i pristup IRN-u
– Podmoduli IRN-a i njihove funkcionalnosti (Administracijski modul, Portal IRN)
– Pravila izrade akata u IRN-u (predlošci)
– Podnošenje i obrada zahtjeva kroz IRN
– Nekretnina kao podatak u IRN-u s pripadajućim atributima
– Provođenje operativnih postupaka vezanih za nekretnine unutar IRN-a
– Interoperabilnost IRN-a i drugih modula ISPU-a (Informacijskog sustava prostornoga uređenja) te prostorni prikaz nekretnina na Geoportalu ISPU-a
– Odnos IRN-a i Središnjeg registra državne imovine Ministarstva pravosuđa, uprave i digitalne transformacije
– očekivane odrednice predstojećeg Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja Internog registra nekretnina
3) Željka Šaškor, zamjenica Glavnog državnog odvjetnika Republike Hrvatske – Građansko-upravni odjel
– Uloga i dosadašnja iskustva državnog odvjetništva u raspolaganju nekretninama u vlasništvu RH:
– uknjižba prava vlasništva RH
– davanje mišljenja na pravne poslove
– sklapanje nagodbi
Prijava na seminar:
Zainteresirani za seminar mogu se prijaviti putem prijavnice do 7. 3. 2025. Tijekom održavanja seminara mogu se postavljati pitanja ili se mogu dostaviti unaprijed, na e-mail seminari@alineja.hr
Kotizacija:
Kotizacija za sudjelovanje na seminaru iznosi 160 € (drugi sudionik iz istog subjekta plaća 130 €, a treći i svaki sljedeći sudionik plaća 100 €) i uključuje skriptu s power point prezentacijom, radni pribor, kavu, čaj, sokove i snack u pauzi. Kotizacija se uplaćuje najkasnije do 7. 3. 2025. na račun Alineje, br. HR2523600001103162393, poziv na broj: BROJ PONUDE (opis plaćanja: Kotizacija – 7. 3. 2025.) Obrt Alineja nije u sustavu PDV-a.
Parkiranje vozila:
Sudionici seminara vozila mogu parkirati u garaži hotela Academia, uz naplatu u samoj garaži na automatima od 2 €/sat (plaćanje na automatima isključivo gotovinom), a mogu i kupiti povlaštenu dnevnu kartu na recepciji hotela u iznosu od 7 €.
Dodatne informacije:
POPUNJENO